سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری(ره) در مهدیه تهران

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری(ره) با حضور سران قوا و شخصیت های کشوری و لشکری، در مهدیه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری(ره) که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و شخصیت های حوزوی و کشوری و لشکری در مهدیه تهران برگزار شد، از جایگاه رفیع این عالم وارسته تقدیر کرد و گفت: آیت الله مجتهد شبستری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

بیشتر بخوانید:

حاج شیخ محسن را بهتر بشناسیم | عالمی که تا آخر پای انقلاب ماند

وی با اشاره به فعالیت‌های ایشان در ساخت مدارس، مساجد و حوزه‌های علمیه افزود: آیت الله مجتهد شبستری در طول هفتاد سال خدمت در حوزه‌های علمیه تهران، آذربایجان و مراکز علمیه دیگر کشورها نقش بسیار مهم هدایت گری طلاب در این حوزه‌ها داشت.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه به نقش مهم آیت الله مجتهد شبستری در تربیت طلاب، علما و مبلغین اشاره کرد و گفت: این عالم پارسا علاوه بر کمک به محرومین و درماندگان در بازسازی عتبات عالیات در نجف و کربلا هم نقش موثری داشت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مجتهد شبستری در طول انقلاب در کنار و در خط امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود، افزود: این عالم بزرگ در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت و مجمع جهانی اهل بیت (ع) نقش فعالی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین اختری مراسم تجلیل را فرصت بیشتری برای شناخت این علما دانست و ابراز امیدواری کرد: با آموختن بیشتر از علما در مکتب اهل بیت (ع) قرار گیریم و دچار انحراف نشویم.

حداد عادل: آیت الله شبستری انقلابی بود

دکتر حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه این مراسم گفت: مرحوم آیت الله مجتهد شبستری از روحانیون مبارز و مجاهد و انقلابی بودند که ده‌ها سال همراه امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

وی افزود: آن مرحوم شخصیتی مفید و بی حاشیه بودند و زندگی سالمی در صراط مستقیم اسلام و انقلاب اسلامی داشتند.

حدادعادل اظهار کرد: ایشان در سنگرهای مختلف مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و امامت جمعه خدمت کردند و مخصوصا در آذربایجان منشا خدمات بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha